Judo - LIU

På LIU judo får du möjlighet att utvecklas som judoka tillsammans med andra elever som har samma ambition. Du får goda möjligheter att kombinera idrottsutövande och studier. Träningen är inriktad på att utveckla din judoteknik och fysiska färdigheter såsom styrka, koordination och därmed öka chansen att lyckas på judomattan.

Träningen kommer ledas av professionella tränare och kommer vara inriktad på att utveckla judotekniken och den fysiska förmågan.

Du som söker till LIU judo bör ha goda judokunskaper och höga ambitioner med din judoträning. Träningen kommer ske dagtid vid två tillfällen i veckan och vi räknar med att du dessutom kommer träna på någon av klubbarna i distriktet.

Lektionstid

Måndag - kl. 8:30-09:40

Onsdag - kl. 8:30-09:40

Ansökan till LIU - öppnar 15 sep

Senast 15 februari varje år vill vi ha in din ansökan. Ansökan hittar du här. Observera att detta endast är en idrottslig ansökan, ett programval till gymnasieantagningen måste alltid göras.
Ansökan till LIU öppnas igen under omvalsperioden 1-15 maj 2025.

Vi följer urvalsprincipen enligt gymnasieförordningen. Och det betyder att företräde mellan sökande bestäms utifrån ett meritvärde av betygsvärdena

Elin Bergblom

elin.bergblom@uppsala.se