Fotboll flick - LIU och NIU

Med LIU eller NIU fotboll som inriktning får du utveckla dina kunskaper kring sporten både på och utanför planen. Med utgångspunkt i teori får du som elev en fotbollsutbildning med teknik, taktik och fysisk träning. Du får slipa på dina tekniska färdigheter, träna tillsammans med andra ambitiösa spelare och utbildas av kunniga och utbildade tränare.

På Celsiusskolan erbjuds fotbolls inriktningen både NIU och LIU och beroende på om du går NIU eller LIU ser upplägget olika ut. Med fotboll som inriktning får du utveckla dina kunskaper kring sporten både på och utanför planen. Med utgångspunkt i teori får du som elev en fotbollsutbildning med teknik, taktik och fysisk träning. Du får slipa på dina tekniska färdigheter, träna tillsammans med andra ambitiösa spelare och utbildas av kunniga och utbildade tränare.

För eleverna på LIU innefattar det två fotbollspass per vecka. Dessa hålls på Årsta IP konstgräsplan. Även här finns omklädningsrum för eleverna att byta om i och anläggningen är lokaliserad nära Celsiusskolan.

För eleverna på NIU är det tre träningspass per vecka, två fotbollspass och ett pass på gym. Gymträningen syftar till att stärka elevens fysiska kapacitet samt bygga upp styrka och uthållighet. Fotbollsträningarna äger rum på Studenternas IP, en välutrustad anläggning med konstgräsplan samt omklädningsrum.

Lektionstid LIU

Måndag kl. 08.00-09.30

Onsdag kl. 08.00-09.30

Lektionstid NIU (schemalogga för läsåret 23/24)

Tisdag kl. 08.00-09.30

Torsdag kl. 08.00-09.30

Fredag kl. 08.00-09.30

Nyhet

LIU och NIU Fotboll finns också på Ellen Fries. Klicka här för att se vilka program som erbjuds för LIU respektive NIU.

Ansökan LIU - öppnar 15 sep

Senast 15 februari varje år vill vi ha in din ansökan. Ansökan till Celsiusskolan och Ellen Fries hittar du här. Observera att detta endast är en idrottslig ansökan. Ett programval till gymnasieantagningen måste alltid göras. Ansökan till LIU öppnas igen under omvalsperioden 1-15 maj 2024.

Ansökan NIU - öppnar 1 sep

Ansökan till NIU sker varje år senast 1 december och görs via specialidrottsförbundet. Ansökan är stängd.
Observera att detta endast är en idrottslig ansökan. Ett programval till gymnasieantagningen måste alltid göras. Läs mer om NIU på Svenska Fotbollsförbundets hemsida här.

Kontakt LIU

Viktoria Engqvist