Simning - LIU och NIU

NIU Simning har under åren format flertalet simmare som tävlat på både OS, VM, EM och i nationella mästerskap. Kanske är just du den nästa i raden!

pexels-jim-de-ramos-1263349 (1).jpg

Utveckling, stöttning och träning

Simning på skoltid i bra miljö. Du tränar 3-5 pass i veckan under skoltid samt är välkommen till US ordinarie träningar som är anpassat för dig.

Detta ger dig en möjlighet att träna 10-12 pass i veckan.
All simträning är förlagd till Fyrishovs simbassäng. Träningen bedrivs på både 50 m och 25 m bana.
Styrketräning är också en viktig del av NIU, vilket sker i moderna Friskis & Svettis lokaler som är i samma byggnad.

Lektionstid

Måndag - NIU/LIU simträning

Tisdag - NIU simträning

Torsdag - NIU simträning/styrka

Fredag - NIU/LIU simträning

Senast 15 februari varje år vill vi ha in din ansökan. Ansökan hittar du här. Observera att detta endast är en idrottslig ansökan. Ett programval till gymnasieantagningen måste alltid göras.
Ansökan till LIU öppnas igen under omvalsperioden 1-15 maj 2024.

Ansökan NIU - öppnar 1 sep

Ansökan till NIU sker varje år senast 1 december och görs via specialidrottsförbundet. Ansökan är stängd.

Vitaliy "Vitalik" Gaponov

vitaliy.gaponov@skola.uppsala.se