Celsiuslärare får stipendium

Magnus Lindström, lärare i matematik på Celsiusskolan, har tilldelats ett stipendium för att utveckla ett digitalt hjälpmedel för matematikstudier.

Magnus profilbild.jpg

Maria Ingelman Sahléns minnesfond för matematiskt lärande delar årligen ut stipendium för fortbildningsprojekt som förbättrar  matematikundervisning. I januari i år tilldelades Magnus Lindström, matematiklärare på Celsiusskolan, ett av årets stipendier för projektet pluggamatte.se.

Projektet går ut på att bygga ett digitalt hjälpmedel för att studera matematik på gymnasienivå med tidsfördelad repetition (spaced repetition).

Magnus söker nu kontakt med lärare som är intresserade av att få in mera tidsfördelad repetition i sin matematikundervisning.

Förhoppningen är att bygga klart den första prototypen under våren -23 för att sedan kunna testa och använda den i klassrum redan i höst -23.

Undervisar du i matematik 1a eller 1b och tycker att pluggamatte.se verkar intressant?

Hör av dig till Magnus!

Kontakt: magnus.lindstrom@skola.uppsala.se