BMX - LIU

På LIU BMX får du möjlighet att kombinera grenspecifik träning för BMX Racing på bana med uppbyggnads- och styrketräning på gym. Varje elev tränar utifrån sina unika förutsättningar och ges möjlighet att utvecklas inom sin idrott oavsett målsättning.

BMX_HT206.jpg

Ansvarig tränare är knuten till SMK Uppsala BMX och målet är att stötta eleven att lyckas både med sina studier och sin idrott.

Vi tränar i grupp men träningsupplägget är individanpassat med möjlighet att även inkludera träningsprogram från egen extern tränare.

Möjlighet till ledighet i samband med tävlingar finns.

Den grenspecifika träningen genomförs på Uppsala BMX Arena och under vintersäsongen har vi styrke- och uppbyggnadsträning på UP Uppsala, båda dessa anläggningar ligger i anslutning till Gränby sportfält.

Lektionstid

Tisdag - kl. 8:30-10:00

Torsdag - kl. 8:30-10:00

Träningstiden kan komma att justeras till 8:00 – 9:30, i samråd med träningsgruppen, för att alla skall hinna i tid till lektionerna som börjar 10:30.

Ansökan till LIU - öppnar 15 sep

Senast 15 februari varje år vill vi ha in din ansökan. Ansökan hittar du här. Observera att detta endast är en idrottslig ansökan, ett programval till gymnasieantagningen måste alltid göras.
Ansökan till LIU öppnas igen under omvalsperioden 1-15 maj 2024.

Vi följer urvalsprincipen enligt gymnasieförordningen. Och det betyder att företräde mellan sökande bestäms utifrån ett meritvärde av betygsvärdena

Anna Waltari

anna.waltari@uppsala.skola.se