Padel - LIU och NIU

Padel är en ny idrott på stark uppgång! Vi tar emot dig (LIU) oavsett tidigare kunskap med kravet att du tycker idrott ska vara roligt. Du kommer lära dig padelns grunder och samtidigt få rolig träning. NIU, nytt för i år (2023) och här krävs en större erfarenhet av sporten och en djupare individuell utvecklingsplan erbjuds i samband med en välutvecklad fysprofil.

Under dina tre år på gymnasiet får du möjligheter att skapa en bra balans mellan skola, padel och fritid. Du erbjuds individ anpassad padel- och fysträning för att utveckla dig som spelare och person både på och utanför banan. Du får träna på dina tekniska och taktiska färdigheter, träna tillsammans med andra ambitiösa spelare och utbildas av kunniga och utbildade tränare.

All träning för LIU bedrivs hos Every Padel i Fyrislund på måndag och onsdagsmorgnar, vi delar gruppen i två delar då vi har så många elever, antingen startar du 07:30 eller 08:30 och har en timmes träning. Alla har 2 pass per vecka och vi jobbar för att utbilda nästa generations padelspelare.

NIU tränar måndag, onsdag och torsdag, där även fys ingår.

Lektionstid LIU och NIU

Måndag

kl.07.30-08.30 - grupp 1 (LIU)

kl.08.30-09.30 - grupp 2 (LIU)

kl.08:00-09:30 (NIU)

kl.07.30-08.30 - grupp 2 (LIU)

kl.08.30-09.30 - grupp 1 (LIU)

kl.08:00-09:30 (NIU)

Senast 15 februari varje år vill vi ha in din ansökan. Ansökan hittar du här. Observera att detta endast är en idrottslig ansökan. Ett programval till gymnasieantagningen måste alltid göras.
Ansökan till LIU öppnas igen under omvalsperioden 1-15 maj 2024.

Ansökan NIU - öppnar 15 sep

Ansökan till NIU sker varje år senast 1 december. Ansökan är stängd.

Nils Ygeby

nils.ygeby@skola.uppsala.se