Fortsatt växelvis distans efter påsk

Regeringen meddelade idag att man tar bort den nationella rekommendationen om att del av undervisningen på gymnasiet ska ske på fjärr/distans. Smittoläget är dock fortsatt ansträngt i Uppsala län och ledningen för Uppsalas kommunala gymnasieskolor står fast vid beslutet att vi fortsätter undervisa på växelvis distans efter påsk. Detta beslut är taget i samråd med smittskyddsenheten vid Region Uppsala.

BESLUT DISTANSSTUDIER VECKA 14-17 2021 (4 VECKOR)

PÅ DISTANS

PÅ SKOLAN

VECKA 14

åk 2

åk 1,3

VECKA 15

åk 1

åk 2,3

VECKA 16

åk 3

åk 1,2

VECKA 17

åk 2

1,3

Undantag:

Idrottsträning RIG, NIU, LIU

APL HA18 inkl förberedelser i vecka 16

Språkintroduktion

Studiecoaching ti, to, fre 9.00-10.15

Kursen Ensemble

Särskilda examinationer som inte går att utföra på distans

Det går att beställa lunchlådor för avhämtning på en närliggande förskola inför distansveckorna. Du meddelar då din rektor att du vill hämta mat och fyller i formuläret på uppsala.se/matlada. Se till att göra din beställning i god tid. Du hittar fullständiga instruktioner om detta på It’s Learning.

Jörgen Norman

Enhetsrektor