Undervisningen bedrivs på distans terminens sista två veckor

På dagens presskonferens meddelade statsminister Stefan Löfven och utbildningsminister Anna Ekström att Sveriges gymnasieskolor går över till att bedriva all undervisning på distans från och med måndagen den 7/12. Detta beslut gäller till nästa termin startar, den 12/1.

På Celsiusskolan innebär detta att all undervisning inklusive specialidrotterna går på distans de två sista veckorna av terminen. Undantaget från detta är språkintroduktion (SPRINT). APL på Handelsprogrammet, åk 2 fortsätter också.

Vissa prov kommer ändå att genomföras på plats på skolan, det gäller till exempel nationella prov och andra kursprov. Lärarna meddelar vad som gäller.

Om du behöver komma till skolan och hämta kurslitteratur eller andra saker går det bra att göra det i morgon, fredag eller på måndag.

Här finns mer utförlig information:

Distansundervisning på gymnasiet från 7 december (PDF, 125 KB)

3 december 2020