Volleyboll - LIU och NIU

Sedan 2019 finns LIU Volleyboll på Celsius och från hösten 2023 erbjuds även NIU. Här ger vi dig möjligheten att utveckla de färdigheter som behövs för att kunna nå eliten, men även för att kunna spela volleyboll hela livet.

Här kan du läsa om Volleyboll som gymnasieutbildning

Utveckling, stöttning och träning

På NIU och LIU volleyboll ger vi chansen till extra träningstimmar inom både volleyboll och fysträning för att utveckla nästa generation volleybollspelare. Genomtänkt träning ska utveckla dig som elev teknikst och taktiskt samtidigt som vi bygger upp kroppen, utan att kompromissa på skolarbetet. Celsiusskolan och NIU/LIU volleyboll är den perfekta kombination för att utveckla dina egenskaper i en stöttande och rolig miljö!

Lektionstid (schemalogga för läsåret 23/24)

Måndag kl. 8-9:30 / Gym UP (LIU/NIU)

Onsdag kl. 8-9:30 / Volleyboll, Fyrishov (LIU/NIU)

Torsdag kl. 8-9:30 / Gym UP (NIU)

Fredag kl. 8-9:30 / Volleyboll, Fyrishov (NIU)

Nyhet

LIU och NIU Volleyboll finns också på Ellen Fries. Klicka här för att se vilka program som erbjuds för LIU respektive NIU.

Ansökan LIU - öppnar 15 sep

Senast 15 februari varje år vill vi ha in din ansökan. Ansökan till Celsiusskolan och Ellen Fries hittar du här. Observera att detta endast är en idrottslig ansökan. Ett programval till gymnasieantagningen måste alltid göras. Ansökan till LIU öppnas igen under omvalsperioden 1-15 maj 2024.

Ansökan NIU - öppnar 15 sep

Ansökan till NIU sker varje år senast 1 december. Ansökan är stängd.

Behörighet/Urval

Vi följer urvalsprincipen enligt gymnasieförordningen. Och det betyder att företräde mellan sökande bestäms utifrån ett meritvärde av betygsvärdena.

Alex Jenkins

alex.jenkins@skola.uppsala.se