Undervisningen bedrivs delvis på distans vecka 4-7

Regeringen har nu meddelat att Sveriges gymnasieskolor ska fortsätta att bedriva undervisning på distans men att den får kombineras med undervisning på plats i skolan där smittspridningen så tillåter. Detta innebär för Celsius del att vi går in i växelvis distans, med en årskurs på distans per vecka.

Vårt upplägg för de kommande veckorna ser ut så här:

Distans             På skolan

Vecka 4            Åk 1                  åk 2,3

Vecka 5            Åk 3                  åk 1,2

Vecka 6            Åk 1                  åk 2,3

Vecka 7            Åk 2                  åk 1,3

Vecka 8            SPORTLOV

Specialidrottsträningarna på RIG, NIU och LIU drar igång fr o m måndag 25/1 även om man då givetvis måste följa alla de allmänna restriktioner som finns runt idrottande. Dock blir specialidrotten i vecka 4 frivillig för de elever i åk 1 som föredrar att fortsätta plugga hemifrån den veckan.

HA19-klasserna slutför som planerat sin praktik under vecka 4.

Elever på naturvetenskapsprogrammet kommer att få komma till skolan och genomföra laborationer enligt undervisande lärares instruktioner.

Ska bli jättekul att få se er igen!!

Jörgen Norman

enhetsrektor