Fortsätter undervisa på växelvis distans v 18-23

På Celsiusskolan fortsätter vi undervisa på växelvis distans/fjärr fram till läsårets slut.

Vi går nu in i slutspurten av läsåret med många examinationer och betygsättning av de kurser som avslutas i juni. Regeringens och Folkhälsomyndighetens nuvarande rekommendation är att skolorna som utgångsläge inte ska ha någon distansundervisning alls. I praktiken har dock de flesta regioner fortsatt växelvis distansundervisning eftersom smittoläget är ansträngt. Detta beslut fattas då i samråd mellan det regionala smittskyddet och ansvariga på förvaltningsnivå.

De flesta av Uppsalas kommunala gymnasieskolor fortsätter nu med växelvis fjärrundervisning även under terminens sista veckor 18-23. På Celsiusskolan kommer följande distansveckor att gälla:

Vecka 18: åk 1 på distans

Vecka 19: åk 3 på distans

Vecka 20: åk 2 på distans

Vecka 21: åk 1 på distans

Vecka 22: alla på skolan inför studenten 4/6

Vecka 23: åk 3 slutat, åk 1 och 2 på skolan

Undantag från distansen:

Idrottsträning RIG, NIU, LIU (här kan dock enstaka grupper komma att pausas)

APL H18

Språkintroduktion (SPRINT)

Studiecoaching ti, to, fre 9.00-10.15